Nou he, dat is lang geleden!!

17 juli 2015

Bonjour,

Eindelijk weer tijd voor een blog....

Na mijn laastse blog is er veel veranderd. Ik ben weer terug in het appartement en met een nieuw huisgenootje. Luiza de hoofdanimator arriverde maandag 28 juni en op Dindsdag 29 vertrok mijn stagegenootje Jamie-leigh ( die besloot om naar huis te gaan). Het is erg gezellig met Luiza ze is 21 jaar komt uit Polen maar woont al een tijd in Ierland. Heel fijn is het dat zei frans spreekt en studeert. Wij spreken engels met elkaar dus nederlands ja dat ken ik dadelijk niet meer ;p.Sinds dat Luiza er is zijn we ook begonnen met de animatie. We begonnen met het thema circus... Er waren raar franse en nederlandse kinderen. Was erg gezellig en vooral met de nederlandse kindjes omdat ik daar veel meer contact mee heb en ook met hun ouders...

Op woensdag 8 juli waren we spelletjes aan het spellen en zag ik ineens twee dames naar me staren en ja hoor.. het waren Mama en Ellen. Even snel gepraat want moest weer verder aan het werk...S' avonds werd er lekker voor mij een Luiza gekookt door Mama en Ellen en dat was natuurlijk erg gezellig. Op Donderdag ging met de kinderen voorbereidingen maken voor ''ons eigen circus'' S'avond voerde we ons Circus uit voor de papa's en mama's ( ook mijn mama). Het was super leuk en de kinderen deden ontzettend leuk mee.

Op vrijdag was het mijn vrije dag dus ging opstap met Mama en Ellen. We gingen een soort roadtrip maken naar de bron van Loue. Hebben veel geklommen, gewandeld en gereden... Maar vooral veel gewandeld. We hebben op het hoogste plekje gestaan en het uitzicht was geweldig! Ook was ik extra trots op mijn moeder!(L). Later op de dag kwamen we aan bij de waterval van de Loue erg mooi om gezien te hebben. S'avonds reden we terug haalde we Luiza op en gingen we uit eten in het dorpje ( in een restaurant wat aan het water ligt echt geweldig ) Dus dat was ook zo gezellig met zijn vieren! Op Zaterdag zijn we met zijn vieren naar Besancon geweest en hebben we de Citadelle beklommen.. Daar was van alles te doen van musea, dierentuin en film kijken alles kon je daar doen. Daarna zijn we op ons gemaakt nog even door de stad gelopen en toen was het weer tijd om terug te gaan. S'avonds haden we een lekkere BBQ met vieren bij het Chalet van Mama!. Op zondag gingen wij weer aan het werk en gingen Ellen en Mama nog op pad. Op maandagochtend vertrokken ze weer naar nederland!:(

Vandaag ook weer iets moois mee gemaakt het was 41 graden en ja we moesten toch echt wat boodschapjes gaan doen. Oke dan gaan we maar op het fietsje he. Wij in de winkel en maar laden, laden en maar laden. En ja toen kwamen we er achter dat het niet zo handig was voor op de fietst. Dus toen bedachten we nou we nemen gewoon het winkelkarretje en dan gaan we lopend terug naar de camping ( natuurlijk geniaal idee in 41 graden, een land met geen stoep..) Eindenlijk naar 1 uur terug op de camping zag Isabel ons aankomen ( ik als een tomaat natuurlijk) begon ze hard te lachen... Celia, Kathelin kwamen allemaal naar buiten wat ze geloofde  het niet .. Isabel zei potverdikkeme jullie hadden mij moeten bellen dan had ik jullie op gehaald. Celia kwam niet meer bij en vertelde ons dat je er voor opgepakt kon worden. Maar ja zeiden wij we lenen het toch we brengen hem gewoon weer terug. Isabel besloot haar Jeep te pakken en het winkelkarretje achter in de leggen en ons weer af te zetten bij de winkel. Daarna zijn we weer terug gefietst naar de camping  ( ja vond best grappig, kan ik ook weer van mijn bucket list af halen.

Helaas zijn vandaag onze vriendjes (tweeling) weer vertrokken naar Nederland dat is heel erg jammer. Gelukkig heb ik nog wel een leuke foto met ze! Ook gaat het erg goed met Luiza we hebben vooral erg veel lol. Ook gaan we op 7 aug Parijs onveilig maken dus dat is heel leuk! Heb nog zo veel te vertellen maar al kramp in mijn vingers en nek dus ik laat het hier bij!

Nog 45 daagjes te gaan en dan kom ik weer gezellig naar huis.
Maar nu eerst nog een feest maken hier;)

Spreek jullie snel!!

xxx Linda