De laatste maand is begonnen..

1 augustus 2015

Bonjourr,

Jaja, we zitten alweer in de allerlaatste maand. Natuurlijk zijn we heel druk aan het werk hier maar vooral ook aan het genieten. Deze week hadden we weer het Circus thema ( wat de kinderen altijd extra leuk vinden). Ook deze week hadden we de meesten kinderen zo waren er bij de eindshow (ons eigen circus) ongeveer 20 kindjes. Dus natuurlijk ook veel papa’s en mama’s en opa’s en oma’s die kwam kijken!

Op onze vrije zaterdag gingen we naar een groot overdekt winkelcentra in Besancon. Ook was ik druk opzoek naar een nieuwe (goedkope ) telefoon. Waarom? Nja hij is gevallen en helemaal kapot. En ja dat is niet zo handig. In het winkelcentra drie keer zoveel stress. Eerste telefoonwinkel rij van 20 min: Nee sorry mevr, deze zijn geblokkeerd voor alleen het orange merk ( dus je moet een abonnement kopen anders krijg je niks ;) ) Tweede winkel : Die snapte er geen bal van – ( niet zo goed in engels / frans ;p ) Derde winkel ; Nee mevrouw deze zijn ook geblokkeerd voor een merk. Toen vroeg ik of hij misschien een winkel wist die wel telefoons verkocht die niet geblokkeerd waren. En ja hoor de Held van de dag wist het er was een soort ( media markt ) die verkochte telefoons die niet geblokkeerd waren. En geluk had ik ook nog een was een mooie telefoon in de aanbieding voor maar 100 euro ( koopje) Alles zit er op en hij werkt! :)

Nou om weer terug tekomen op het winkelcentra na alle stress kon ik dan eindelijk doen waar ik goed in ben : GELD UITGEVEN!!!!!!!!!!

En natuurlijk is mij dat ook weer gelukt. Mijn ouders waren ook super trots dat ik dingen had gekocht die ik nog niet had;p ( schoenen, tas, zonnebril )

Ook had ik deze week weer een blunder ( oja alweer ) ja alweer. Linda ging alleen boodschappen doen op de fiets met drie kleine tasjes. We hadden het de laaste week veel over alcohol ( cocktails nergens te krijgen hier) dus ik dacht laat ik eens lief zijn en een fles alcohol mee nemen zodat we na het eten lekker op ons balkonnetje konden zitten. Ik kwam thuis met zware tassen helemaal trots met mijn alcohol fles. Luiza, Luiza kijk is wat ik voor je heb… Oh super zegt luiza en ze leest de etiket. Daarna vraagt ze aan mij of ik hier dronken mee kan worden dus ik zeg volmonding ja en Luiza begint te lachen. ( wat blijkt nou heb ik een fles alcohol gekocht zonder alcohol ;p) Ik snapte er niks van want stond ik een speciaal pad voor alcohol … Voortaan maar de etikette lezen :)

Op donderdag avond zijn we nog wezen wandelen door het bos 5 min van de camping. Het bos loopt omhoog dus best heftig maar wel heel mooi.

Morgen gaan we naar een markt in het dorp dat word gedaan door mensen die hun eigen spullen ontwerpen/maken en ze verkopen. Dus benieuwd wat ze hebben.

En ook ga wij volgende vrijdag Parijs onveilig maken.

Nou gaan we ons eerst voor bereiden op weer een verhuizen ( maar gelukkig niet naar de tent) Eerst naar een grote ruimte normaal voor 12 mensen ( maar ja als je ons met zijn tweeen hoor zou je denken dat het 12 mensen zijn. En na 4 dagen verschijnlijk in een chalet. Maar dan maakt het niet zo veel uit omdat we dan Donderdagavond met Katlin naar huis gaan daar mogen slapen zodat we de trein om 6:35 kunnen pakken naar parijs zodat we daar rond 09:00 zijn en dat s’avonds moeten we de trein pakken van 21:10 en dan zijn we om 23:30 weer bij Katlin en slapen we daar en s’ochtends gaan we met haar mee terug naar de camping.

Tot de volgende keeeeeeeeeer!!

Xoxo Linda

1. Ellen:
    1 augustus 2015
    Hi linda en louiza,
    Leuk om weer wat van jullie te lezen. Nog een fijne tijd en heel veel plezier in parijs. Wij zijn nu in Dresden (duitsland).
    groeten ellen