De tweede maand gaat beginnen ;)

28 juni 2015 - Ornans, Frankrijk

Bonjour,

Ca va ?

Bien, merci.

Hehe, nou dat is weer even een tijdje geleden dacht ik. Dus nu ik toch een vrije dag heb lekker voor de tent in de zon zit dacht ik laat ik weer even wat bloggen. Ja, de tent .. We zaten eerst in een leuke appartement, Maar het is hier helemaal volgeboekt zelfs onze appartement :( Daarom zijn we nu verhuist naar een tent ( niet zo hele frisse ) voor aan de camping. Pluspunten - We kunnen buiten zitten en ja hoor wifi voor en in de tent heel belangrijk. Maar we hoorde gisteren dat het maar voor een weekje is. Ook komt er maandag nog een meisje bij in de tent ( geen plek meer in de koelkast hoor ) Onze hoofdanimator uit Ierland. Dus we zijn benieuwd...

Gisteren heb ik voor het eerst alleen gewerkt. We hebben geen dag meer samen vrij omdat ze ons nu nodig hebben in de bar. Gisteren was mijn dagje want Jamie-leigh haar ouders waren op bezoek. Rond 4 uur mocht ik de bar open.. Na twee uur rondjes lopen drie keer het zelfde glas schoonmaken kwam de kokkin. Eindelijk een beetje aanspraak ( in plaats van terug praten naar de televisie. ) Maar ja naar een uur kwamen er eindelijk wat mensen die lekker gezellig wat kwamen eten. Tegenwoordig begin ik met ' Je ne peu a parle a francais'' ( let niet op de spelling wat die zou wel niet kloppen) wat betekent ik kan maar een klein beetje frans.. Meestal snappen mensen de hint en gaan ze verder met engels maar ook veel mensen zijn hier niet zo goed in hints kom ik achter.

We hebben een lekker menu vooral met Crepes met bijv. Nutella, Ham - kaas - Ei En ja ik heb de Classiqeu op ( met kaas ham en ei en heerlijk hoor zeker een aanrader) Ook hebben ze frietjes, PIZZA!, salades en desserts. Rond 10 uur hebben we gezellig met zijn vieren gegeten ( Isabal) moeder Celia en de vader en de kokkin en ik. Erg gezellig een dan op zulke momenten voel ik me hier echt thuis.

Probeer heel erg mijn frans te verbeteren maar is best wel lastig. Woensdag beginnen we met de kids club. Dus hoop nog snel wat te leren want die kindjes praten zo snel geen knop aan vast te knopen...

Zaterdagmiddag voor dat ik de bar moest openen ben ik naar het festival geweest POW WOW. Viel best wel tegen 10 euro entree en het was niet zo veel baalde er best van want had er echt naar uitgekeken. Wel wat leuke spulletjes gekocht voor mijzelf, maudje en voor papa.

Vandaag wou ik ook nog gaan maar helaas moet je weer 10 euro betalen en dat vind ik toch een beetje van de zotten aangezien ik gisteren binnen 1 uur was uit gekeken.. Dus vandaag hangen we gewoon een beetje rond de camping te genieten van het weer ( 30 graden) en lekker mensen kijken!!

Nog 9 daagjes en dan komen mama en Ellen erg gezellig kijk er echt naar uit :)

Ik zal ook weer wat nieuwe foto's plaatsen voor jullie (L)