Eerste weekje zit er op

10 juni 2015 - Ornans, Frankrijk

Bonjour,

Jaja, we zitten er al een week. Nog steeds naar mijn zin hier. Helaas is het heel lastig om met de eigenaren te communiceren. Ook mijn stagemaatje heeft het erg moeilijk, vooral met de werkzaamheden. Het balen dat we bijna niks kunnen doen hier. Behalve elke ochtend het zwembad schoon maken van 9 tot 12 ( niet dat er verbetering in ziet) Mja toch moeten we het elke keer weer doen. Deze week zijn we dus contact op gaan nemen met Vacansoleil. Het is niet wat we er van verwacht hadden gelukkig begreep onze vacansoleil stagebegeleider dat. Volgende week Dinsdag komt ze hier langs om te kijken of het te verbeteren valt.

Maar ik heb het hier goed naar mijn zin. Vandaag ook tenten opgebouwd wat meer mijn ding is dan poetsen en stilzitten. Ook met de eigenares waardoor je toch meer contact maakt. Ook is mijn naam hier erg bijzonder ( compliment voor pa en moe ) elke keer als ze mijn zien beginnen ze te lachen ( kan ook door mijn hoofd komen ) en zeg ze: Linnnnnndaaaa! elke keer weer.... Mja he altijd gezellig toch.

Afgelopen zondag hadden we onze eerste vrije dag. Zijn we eerst in de ochtend gaan fietsen in een mooi natuurlijk gebied. Met veel heuvels maar we hebben het overleeft. Na even op de fietst wat boodschappen te doen richting een plek waar de bus konden pakken richting basancon. Het was zondag dus natuurlijk was er niks open maar het is ook weleens leuk om even van de camping af te gaan. We hebben lekker op het terrasje gezetten wat rondgelopen bij een triatlon gekeken. Helaas hebben we toen onze eerste franse regen gevoeld ( heerlijk met die soppige teenslippers ;) )

Het koken is ook wel een klein probleempje aangezien alles in Frans staat ( spreek ik vloeiend maar lezen ;p ) Maar ik ga maar soms gewoon af op mijn (4 sterren koks) gevoel ( en moeders even gebeld ). En natuurlijk komt het dan altijd goed. Dus van de week wat pasta gegeten met lekkere diepvries groente en saus uit een potje.

Het is gewoon even wachten op het hoofd seizoen dan komt de kok en gaat de bar open. Dan krijgen we ook een meisje als hoofdanimator dus dat is ook erg gezellig

Ohja ook heel belangrijk heb ik hier een maat voor mijn leven gevonden. de schaap van de buurman, hij is er altijd - praat altijd terug en ik praat in zijn taal echt een soulmate.

Au revoir, :)