Bonjour, Ca va ? Bien Merci! ( frans voor beginners )

17 juni 2015 - Ornans, Frankrijk

Bonsoir,

Het is al eventjes geleden dat ik weer wat van me heb laten horen :) dusja hier ben ik.

We zijn vooral nog veel aan het schoonmaken op een dag. We beginnen om 9:00 meestal met het zwembad schrobben tot 11:00/ 12:00 dan hebben we pauze tot 16:00 en dan werken we weer tot 18:00. Het zijn niet echt hele lange dagen en dat is soms wel lastig omdat we s'avonds niet zoveel kunnen doen.  Helaas heeft het hier de laaste 3 dagen ook best hard geregend en geonweerd - gelukkig zijn wij niet van suiker dus werken wij gewoon door in de regen. We zijn niet vooral bezig met de tenten van vacansoleil om die optebouwen en integerichten.

Ook zat daar natuurlijk nog een dagje vrij tussen en deze keer was dat op Zaterdag ( hadden we gevraagd of dat kon inplaats zondag) wat iets handiger is als je wilt winkelen. We vielen ook nog met onze neus in de boter ( zo klopt die toch?! ) eenmaal toen we aan kwamen was er een kleine brocante markt bij het ene gedeelte van de stad. En bij het andere gedeelte was een straatje allemaal beetje in rock style aan gekleed met kraampjes met tshirts drukken enzo en een live band. Daardoor was het lekker druk maar ook heel gezellig. Daarna even een terrasje gepakt en toen weer zorgen dat we de bus op tijd hadden om weer terug te gaan naar de camping.

Gisteren is ook onze stagebegeleider van vancansoleil hier geweest genaamd: Linda :) ( altijd leuke mensen met die naam )dat was wel fijn. Daardoor hebben we meer duidelijkheid. Dit gezin heeft in december deze Camping overgekocht en hij was niet in goede staat. Ze zijn daar al een tijd met bezig geweest om het hier beter te maken. Ze zijn heel enthousiast en willen er een mooie camping van maken. We weten nu ook dat er een Iers meisje komt dat onze hoofdanimator word. Ook ongeveer op een dag drie keer Campingkids voor een uurtje... Dus wel fijn dat ik nu weet waar je aan toe bent.

Wat binnenkort ook leuk is dat er hier een soort festival komt genaamd POW WOW in het stadje ornans. Daardoor wordt het hier wat drukker helaas betekent dat wel dat we moeten verhuizen van ons appartement naar een tent . Het is een soort feest met indianen zooi... geen idee eigenlijk maar is drie dagen lang en lijkt heel leuk om een keer gezien te hebben.

Natuurlijk heb ik me eigen al paar keer voor lul gezet maar eentje wou ik toch met jullie delen. Linda dacht zal ik is laten zien hoe goed ik frans kan. Dus we til de ent op een ik wil tot 3 gaan tellen. Een wat doet lompe linda gaat ze tot 3 tellen in het SPAANS ( jaja dat kan ik ook nog, wereldwonder :) )

Ik zet ook weer wat leuke foto's neer :)

Au revoir!

1. Franny:
    17 juni 2015
    Hoi Linda leuk om weer het e.a te lezen en weer wat mooie foto's te zien
    en tellen Spaans laat toch zien dat het een internatinale camping is haha
    groet Franny
  2. Tante ella:
    18 juni 2015
    Hoi linda
    Wat leuk dat het zo goed gaat
    Wat heb je mooie foto''s
    Mag ik ook mee komen ? (Grapje)
    Groetjes tante ella en ellen