Schoonmaken, Schoonmaken en nog is schoonmaken

4 juni 2015 - Ornans, Frankrijk

Bonjour.

Maandag 08:15 ging de wekker.. Eerst een lekker ontbijtje met natuurlijk een franse croissant. 09:00 melden bij de receptie.. We moesten Marcelle ( soort handyman) gaan helpen bij het zwembad. Alle muren moesten geschrobd worden van groen/bruining naar mooi blauw. Er mocht geen vlekje meer te zien zijn. Wij hadden wel leuk gezelschap van een kikker en salamanders ( altijd leuk natuurlijk ). Om 12:00 hadden we pauze tot 14:00 in die tijd zijn we op de fietst even naar de Aldi geweest om wat boodschapjes tehalen. Toch best lastig flessen drinken kopen op een mountainbike meenemen paar heuveltjes op, maar we hebben het gehaald. ( maar nooit meer !) Daarna weer terug naar het zwembad om de vloer te schrobben en het water er met emmers uit tehalen. Rond 17:00 was het zwembad eindelijk netjes en schoon. Een overheerlijke magnetronmaaltijd binnen en naar bed.

Dinsdag 08:00 de wekker ging... Weer een overheerlijk franse croissant, en richting de recpetie. Onze ochtendtaak was de ramen lappen van alle mobile homes. ( 25?) Daar waren we best snel klaar mee rond een uur of 11:00. Na een pauze tot 15:00 (jaja steeds langer) gingen we de animatiespullen uitzoeken van vorig jaar of het allemaal nog werkte. Naar 7 bakken vol hadden we 1 lekke bal. En toen waren we weer klaar voor die dag. Dus op ons gemak weer naar ons Appartement om onze 3 sterren magnetron maaltijd te eten ( gezond leven!).

Woensdag 08:00 ging al weer en nog steeds de zelf wekker.

Vandaag mochten we beginnen met het schoonmaken van 2 (ja 2 ja ) koelkasten. Samen met die oh zo( spraakzame ) Marcelle. Na 2 uur poetsen werd het allemaal heel onduidelijk wat het plan was. Het is heel lastig te communiceren met ze.. We begrijpen elkaar niet. S'middags nam de Moeder van Celia ons mee naar belgische/franse gasten om te vertalen. Daaruit bleek dat zij het ook lastig vonden met het communiceren. Maar er werd wel duidelijk gemaakt dat we goed ons werk doen. Maar we gaan te snel, We moeten langzamer ( nog nooit gehoord) gaan werken omdat ze anders geen taken meer voor ons hadden. Dus toen mochten we voor de Fun nog een keer de ramen lappen van alle mobile homes. Vol op in de zon met 27 graden ( ja ik lijk op een kreeft!;) ). Daarna bracht Celia ons naar een supermarkt om wat fatsoenlijke boodschappen te kunnen doen.

Donderdag 08:00 jaja de wekker

Ze hadden ons al verteld dat we aan de slag konden bij het zwembad om de ligstoelen goed schoon te maken en goed neer te zetten rond het zwembad. Met een heerlijke 30 graden stond wij recht in de zon ( 10:00 uur ja 30 graden )de stoelen te schrobben maar wel iets langzamer dan normaal. na ongeveer 2 uurtjes voor 13 ligstoelen hadden ze nog een taak voor ons de ramen bij het zwembad schoonmaken weer recht in de zon . Daarna rond half 12 weer pauze tot 15:00 maar goed nieuws rond half 12 werd het zwembad open gedaan. Dus hebben goed af kunnen koelen in het zwembad. Na een uurtje had ik het wel gehad zo verbrand ( vind de zon niet zo leuk meer) Rond 15:00 weer aan de slag de buitenmeubels voor de tenten schoonmaken. Gelukkig konden we dat doen in de shadow. En nu ja zitten we of beneden bij de receptie voor Wifi of in ons appartement in helaas niet veel te doen in de buurt en zeker niet zonder auto.  Vandaag wel zelf gekookt jaja ;)

Morgen weer een dagje en ja hoor weer ong. 33 graden. Maar de shadow is nu mijn beste vriend.

1. Ellen:
    9 juni 2015
    Hallo Linda, Wat heb je al een mooie verhalen te vertellen en het meest jaloers ben ik op het weer (ook al vind jij de zon dan wat minder leuk). Groetjes en tot gauw, Ellen